donderdag 20 augustus 2009

Wat een beeldig jurkje.

Begin juli ben ik begonnen met het inlossen van een belofte.
Een jurkje voor Madelief .
Het is een schattig patroontje.
het is een zogenaamd tuinjurkje met een onderrok en een blouse.
De stof heb ik in Staphorst gekocht.
Het werd aubergine kleurig, heel fijn ribfluweel.
Voor het bloesje koos ik een klein bloemetje met het kleurtje paars , van het fluweel er in gestippeld.
Wel een gepuzzel al die strookjes en roesjes baantjes en puntjes.
Het was een ingewikkeld patroon.
De rok van de tuinjurk heeft drie etages
die gerimpeld aan elkaar moeten komen met punten er in gezet die de cirkel nog wijder moeten maken.
Er zaten nog al wat fouten in het radeerpatroon en de beschrijving.
Ook kwam ik er nog net op tijd achter dat sommige dingen niet waren aangegeven.
Daar moet ik nog een reactie opgeven aan X-land die mooie ontwerpen maakt.
Je kunt de patronen via"Internet"bestellen.
Bij mooi weer ben ik lekker buiten gaan
werken.Met plezier zag ik hoe leuk het jurkje zich ontpopte.Mooi lijfje en een geweldige cirkelrok.
Wat zal ze dat mooi vinden.
Ook dat lieve bloesje was nog een heel karwei.
Kleine plooitjes in de mouwen en roesjes
langs het halsje en de manchettes.
Toen het af was kon het tuinjurkje snel gepast.
Madelief zou snel komen om twee nachtjes samen met
haar moeder te bij ons te logeren. Wat heel leuk was voor Juna die ook bij ons logeerde.
Wat vond Madelief het geweldig.
Ik ook .
Ik ben helemaal in de wolken met het resultaat.
Dus Zeepje is weer vreselijk aan het geuren over dit product.

Geen opmerkingen: